Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο ότι η αρμόδια αρχή δεν θέλησε ποτέ να τιμωρήσει όπως έπρεπε τον / τους υπευθύνους στην πιο μαύρη ημέρα στην ιστορία του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1.  Δεν ήταν ένα Γκραν Πρι σαν όλα τα άλλα. Η δημοσιότητα του είχε πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από τα συνηθισμένα, καθώς επρόκειτο για το 1ο νυχτερινό στην […]

Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο ότι η αρμόδια αρχή δεν θέλησε ποτέ να τιμωρήσει όπως έπρεπε τον / τους υπευθύνους στην πιο μαύρη ημέρα στην ιστορία του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1

Δεν ήταν ένα Γκραν Πρι σαν όλα τα άλλα. Η δημοσιότητα του είχε πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από τα συνηθισμένα, καθώς επρόκειτο για το 1ο νυχτερινό στην ιστορία της Formula 1. Και μάλιστα σε μια ολοκαίνουρια πίστα, στη Marina Bay της Σινγκαπούρης, που φιλοξένησε τον 15ο αγώνα του πρωταθλήματος του 2008. Ήταν Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου και η περίσταση είχε αναχθεί προ πολλού ως το γεγονός της χρονιάς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πέρα από το ξεχωριστό θέαμα, οι fan του σπορ (και όχι μόνο) ήθελαν να δουν πώς θα ανταποκρίνονταν οδηγοί και μονοθέσια σε αυτήν την πρωτόγνωρη δοκιμασία.

Ferrari και MacLaren-Mercedes έδιναν μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, Λιούις Χάμιλτον και Φελίπε Μάσα για το αντίστοιχο των πιλότων. Η Renault, με την οποία είχε αναδειχθεί δις πρωταθλητής ο Φερνάντο Αλόνσο το 2005 και το 2006, είχε μία κακή σεζόν. Ο Ισπανός είχε παραμείνει στην ομάδα, με ομόσταυλο τον Νέλσον Πικέ Jr., γιο του θρυλικού Βραζιλιάνου, τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή.

Αυτός που αναγνωριζόταν όμως ως το «μεγάλο αστέρι» της ομάδας ήταν το αφεντικό της. Ο εκκεντρικός, ζάμπλουτος bon viveur Φλάβιο Μπριατόρε, που μετά τις Ναόμι Κάμπελ και Χάιντι Κλουμ, τροφοδοτούσε εκείνη την εποχή τα πρωτοσέλιδα της showbiz με την Ιταλίδα καλλονή Ελιζαμπέτα Γκρεγκοράτσι στο πλευρό του.

Crashgate: Η πιο βρώμικη κούρσα στην ιστορία της Formula 1

Ο Νέλσον Πικέ Jr. ήταν μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες του Μπριατόρε, που είχε εκτοξεύσει το βιογραφικό του, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων τους Μίχαελ Σουμάχερ και Αλόνσο.

Το μόνο που είχε να επιδείξει ο Βραζιλιάνος στους 14 πρώτους αγώνες της σεζόν ήταν μια τέταρτη θέση. Ούτε ο Αλόνσο όμως ήταν ανταγωνιστικός – δεν είχε βρεθεί ούτε μία φορά στο πόντιουμ. Στη Σινγκαπούρη θα ξεκινούσε από τη 15η θέση. Ο Μπριατόρε όμως ήθελε πολύ τη νίκη στο τρίτο ασιατικό Γκραν Πρι της χρονιάς. Προφανώς για να αυξήσεις τις πεσμένες μετοχές του, μέσω της τεράστιας δημοσιότητας που είχε λάβει το γεγονός.

Crashgate: Η πιο βρώμικη κούρσα στην ιστορία της Formula 1

Φερνάντο Αλόνσο, Φλάβιο Μπριατόρε και Νέλσον Πικέ Jr.

Ο Μάσα είχε την pole position, με δεύτερο τον Χάμιλτον και τρίτο τον Ράικονεν. Όλα κυλούσαν ομαλά έως τον 14ο γύρο, με το τρίο να οδηγεί την κούρσα όπως ξεκίνησε. Τότε, σε μια στροφή ο Νέλσον Πικέ Jr. χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου, πέφτει στον προστατευτικό τοίχο και εν συνεχεία προσκρούει με δύναμη στον απέναντι.

Το μονοθέσιο διαλύεται κατά το ήμισυ, ο 23χρονος Βραζιλιάνος βγαίνει όμως ατσαλάκωτος από αυτό και ο αλυτάρχης διακόπτει τον αγώνα, βγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.

Ο Αλόνσο είχε ήδη κάνει ανεφοδιασμό σε καύσιμα, οπότε δεν θα χρειαζόταν να ξαναμπεί στα πιτ σε αντίθεση με τους αντιπάλους του.

Οι διαφορές μηδενίστηκαν και ο Αλόνσο βρέθηκε με πλεονέκτημα στρατηγικής. Εκτός του ότι δεν θα χρειαζόταν να ανεφοδιαστεί, όπως οι άλλοι, θα ήταν και «ελαφρύτερος» απ’ όλους όταν θα συνέβαινε αυτό.

Ο Ισπανός βλέπει τελικά πρώτος την καρό σημαία, μπροστά από τους Νίκο Ρόσμπεργκ και Λιούις Χάμιλτον. Ο Μπριατόρε ξεσπά σε πανηγυρισμούς – λογικό η Renault δεν είχε κερδίσει κανένα αγώνα έως τότε και τα είχε καταφέρει στον πιο ιστορικό της χρονιάς.

Δέκα μήνες αργότερα όμως, ο κόσμος της F1 συγκλονίζεται από τις αποκαλύψεις. Ο Νέλσον Πικέ Jr. καταγγέλλει ότι το ατύχημα ήταν «στημένο», κατόπιν εντολής της ομάδας για να αποκτήσει ο Αλόνσο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Από την πρώτη στιγμή, είχε το πλευρό του τον πατέρα του, ο οποίος δεν είδε με καθόλου καλό μάτι την προηγηθείσα απόφαση της Renault να τον θέσει εκτός ομάδας.

Για την ακρίβεια, η αρχή έγινε με δικό του τηλεφώνημα προς τον πρόεδρο της FIA, Μαξ Μόσλεϊ. Τα αφεντικά της Renault δεν προέβλεψαν (δεν ρώταγαν;) ότι η άλλη πλευρά θα επιλέξει το δρόμο της εκδίκησης…

Πηγή: MensHouse

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Formula 1

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Motor Sports

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ