Ο Ιταλός δημοσιογράφος κάνει, στην εποχή της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας το είδος της δημοσιογραφίας που γινόταν το 1980 -και, φυσικά, κακώς εγκαταλείφθηκε. Το ρεπορτάζ του είναι προσωπικό, οι ειδήσεις του διασταυρωμένες και, πάνω απ' όλα, δεν τα "παίρνει" από κανέναν για να του κάνει χατήρια!

Φαμπρίτσιο Ρομάνο: Διάσημος επειδή κάνει… το αυτονόητο! Ο Ιταλός δημοσιογράφος έκλεισε στις 21 Φεβρουαρίου τα 29 του χρόνια. Αλλά είναι εδώ και χρόνια μια από τις πλέον αξιόπιστες -αν όχι η πιο αξιόπιστη- πηγή πληροφόρησης γύρω από τις μεταγραφές μεγάλων παικτών και μεγάλων ομάδων στο ποδόσφαιρο. Το διάσημο tagline του: “Here we go”, σε ελεύθερη μετάφραση: “Λοιπόν, έχουμε και λέμε” είναι ένας μύθος του twitter. Ενός κοινωνικού μέσου που αποτελεί τη μεγαλύτερη δύναμη στην ενημέρωση παγκοσμίως.

Εγκυρότητα, αξιοπιστία και αποκλειστικότητες…

Είναι ένας ρεπόρτερ που έβγαλε την πρώτη του μεγάλη είδηση στο Twitter σε ηλικία ούτε 18 χρονών. Είχε να κάνει με το δανεισμό του Μάουρο Ικάρντι από τη Μπαρτσελόνα στη Σαμπντόρια. Στα χρόνια που πέρασαν, ο Ναπολιτάνος δημοσιογράφος που εδρεύει στο Μιλάνο έγινε ένας μύθος στο χώρο. Έχει δουλέψει στον Guardian, συνεργάζεται σήμερα με το Sky Sports και το CBS και, γενικά, έχει διαγράψει -και διαγράφει- μια λαμπρή πορεία στον τομέα της ποδοσφαιρικής ενημέρωσης.

Ο Ρομάνο είναι ο άνθρωπος που, μεταξύ άλλων, πρώτος μετέδωσε την απόκτηση του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς από τη Μίλαν, τη συμφωνία του Κάρλο Αντσελότι με την Έβερτον, την απόφαση του Ζινεντίν Ζιντάν να φύγει από τη Ρεάλ. Και έχει βγει σωστός σε εκατοντάδες ακόμη περιπτώσεις. Στο Twitter έχει πια σχεδόν 9.000.000 followers και περίπου 8.000.000 στο ίνσταγκραμ. Είνα μια δημοσιογραφική δύναμη πυρός, απόλυτα προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή των σόσιαλ μίντια.

Το μυστικό του; Δουλεύει σα ρεπόρτερ του… 1980!

Και όλα τα έχει καταφέρει δουλεύοντας όπως οι ρεπόρτερ του… 1980! Βλέπετε, στη σημερινή εποχή μας, τα Μέσα, ειδικά τα ηλεκτρονικά, βάζουν πάνω απ’ όλα την ταχύτητα, την ποσότητα και τον εντυπωσιασμό. Μια μπαρούφα που θα “πουλήσει”, βρίσκει αμέσως θέση στον κυβερνοκόσμο των media -σόσιαλ και μη. Τα μέσα σκέφτονται: “Ε, και; Αφού μέχρι την άλλη μέρα θα έχω ”βομβαρδίσει” τον αναγνώστη με 500 ακόμη ψιλομπαρούφες. Οπότε, κι αυτή θα ξεχαστεί. Αλλά θα έχω πάρει τα “κλικ” μου, εγώ. Οπότε, ούτε γάτα ούτε ζημιά”.

Υπάρχει και γάτα και ζημιά όμως, σε βάθος χρόνου. Λέγεται αναξιοπιστία και ισοπεδώνει όλα τα μίντια -και όλους τους εκπροσώπους τους- ως ανυπόληπτους και ψεύτες. Όμως, ο Ρομάνο, που έχει δημοσιογραφικό είδωλο -και μέντορα- τον Σισιλιάνο Τζιοβάνι ντι Μάρτζιο (γιό του μακαρίτη προπονητή, σκάουτ και αθλητικού διευθυντή Τζιάνι Ντι Μάρτζιο), δε δουλεύει έτσι. Δουλεύει έτσι όπως οι δικοί μας μεγάλοι δάσκαλοι μας έμαθαν τη δημοσιογραφία 40 χρόνια πριν.

Είναι ένα “μαμούνι” που κάνει το αυτονόητο: Πραγματικό ρεπορτάζ!

Ο Ρομάνο κάνει 50-60 τηλεφωνήματα την ημέρα. Στις μεταγραφικές περιόδους κοιμάται πέντε ώρες την ημέρα. Είναι προσωπικά παρών σε ξενοδοχεία όπου μπορεί να γίνουν συναντήσεις ή να μείνει ένας παίκτης ή προπονητής για να κουβεντιάσει με μια ομάδα. Στήνει καρτέρι σε αεροδρόμια. Τα έχει καλά με όλους, διότι δεν κάνει προσωπική πολιτική, αλλά έρευνα. Μιλάει με ατζέντηδες, προπονητές, ποδοσφαιριστές, αχθοφόρους των πιο πάνω ξενοδοχείων, καθαρίστριες των γραφείων προέδρων ομάδων… Είναι, με άλλα λόγια ένα “μαμούνι” που κάνει το αυτονόητο!

Και, φυσικά, έχει αξιοπιστία διότι δεν τα “παίρνει” από κανέναν!

Δεν “πετάει” στον αέρα οποιδήποτε φήμη πάρει το αυτί του. Πριν δημοσιεύσει κάτι το έχει διασταυρώσει δυο και τρεις και πέντε φορές. Αυτή η “αργή” δημοσιογραφία του Φαμπρίτσιο είναι, φυσικά, η δημοσιογραφία όπως θα έπρεπε να είναι και όχι μια εφεύρεσή του. Με το να είναι “παραδοσιακός” στη δουλειά, έχει καταφέρει να είναι και έγκυρος! Και η επιτυχία του περιλαμβάνει, φυσικά και το ότι είναι έντιμος! Δεν τα παίρνει από ατζέντηδες για να παρουσιάσει ένα ψεύτικο ενδιαφέρον για έναν πελάτη τους. Ούτε από προέδρους τα παίρνει, για να ανεβάσει μια “είδηση” που π.χ.  θα ρίξει την τιμή ενός παίκτη. Δεν τα παίρνει γενικώς για να είναι φερέφωνο, αλλά δημοσιογράφος με την πλήρη έννοια της λέξης.

Και γι’ αυτό ίσως ο Ρομάνο (και κάθε Ρομάνο) τύχη μπορεί να έχει σήμερα μόνο σε σόσιαλ μίντια όπως το Twitter. Διότι η δημοσιογραφία είναι τόσο καλή όσο οι εκδότες της, όχι όσο οι ρεπόρτερ της. Ο Ρομάνο έχει γίνει μύθος επειδή… δεν έχει εκδότη! Έχει έναν προσωπικό -ορθότατο- κώδικα επαγγελματικής ηθικής. Και το προσόν να είναι και ο ίδιος ηθικός ως χαρακτήρας. Κάνει ό,τι όλοι θα έπρεπε στο χώρο μας να κάνουν. Αλλά οι περισσότεροι, ακόμη κι αν θα ήθελαν να λειτουργούν έτσι, δε μπορούν. Ο Φαμπρίτσιο το κατάφερε. Και μπράβο του, τώρα, που απολαμβάνει τους καρπούς αυτών των κόπων. Και, φυσικά, αυτής της σπάνιας στις μέρες μας μενταλιτέ…

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Showbiz

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Αθλητικές Ιστορίες

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ