Η κατάταξη ίσως δεν έχει επιστημονικά, την αξία μιας, π.χ. παγκόσμιας σφυγμομέτρησης σε 100 χώρες και με αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων σε κάθε μια.

Serie A: Η… παγκοσμιοποίηση και τα logos των ομάδων! Το ερώτημα: “ποια είναι η ποδοσφαιρική ομάδα με τους περισσότερους οπαδούς στον κόσμο” ήταν πάντοτε δύσκολο να απαντηθεί με ακρίβεια. Στις μέρες μας είναι… λίγο πιο εύκολο. Διότι οι μέρες μας είναι μέρες “παγκοσμιοποίησης” σε πολλά επίπεδα. Ίσως όμως σε κανένα να μην είναι περισσότερο απ’ ό,τι στα σόσιαλ μίντια.

Γράφει ο Στέλιος Μαρκάκης

Βασισμένη σ’ αυτό, η βρεταννική Mirror έφτιαξε πέρυσι τον Οκτώβριο μια λίστα. Η κατάταξη αφορά την αλληλεπίδραση με το κοινό κάθε ομάδας στις 5 πιο δημοφιλείς πλατφόρμες: Facebook, Instagram, Twitter, Tik Tok, You Tube. Σύμφωνα μ’ αυτήν, κατά σειρά, από τη θέση 10, προς τη θέση 1, οι ομάδες αυτές είναι: Άρσεναλ, Μάντσεστερ Σίτι, Μπάγερν Μονάχου, Λίβερπουλ, Τσέλσι, Γιουβέντους, Παρί Σεν Ζερμέν, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης.



Η κατάταξη ίσως δεν έχει επιστημονικά, την αξία μιας, π.χ. παγκόσμιας σφυγμομέτρησης σε 100 χώρες και με αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων σε κάθε μια. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι ουτοπικό να συμβεί. Και μάλλον αχρείαστο. ΟΚ. Τα follows στους επίσημους λογαριασμούς των κλαμπ ίσως, σε μικρό ποσοστό, να αφορούν και όσους… τους αντιπαθούν. Σίγουρα, όμως, μπορούν όντως, σε γενικές γραμμές, να δώσουν μια σχετικά αξιόπιστη εικόνα.

Οι αλλαγές στα logos που έφτασαν… μέχρις ενός ορίου

Η 5η θέση που έχει στη λίστα, με 115.200.000 follows,  η Γιουβέντους, είναι εξαιρετικά τιμητική. Ειδικά εάν συνυπολογίσει κάποιος και ότι, από τη 10αδα, η “Γηραιά Κυρία” είναι η μόνη που εδώ και 5,5 χρόνια έχει αλλάξει δραματικά το logo της. Και, στην Ιταλία, δεν είναι η μόνη. Τώρα, κοιτάξτε: Τα logos των ομάδων, είναι για τους οπαδούς κάτι περίπου ιερό. Εκφράζουν ιστορία, παράδοση, εντοπιότητα, σύμβολα της γεννέτειρας πόλης ή περιοχής.

Σε  Αγγλία και Ισπανία, π.χ., η δραστική αλλαγή του λογότυπου της ομάδας θα ήταν, περίπου, σα να άλλαζε η… σημαία της χώρας. Δεν το σκέφτονται καν -ακόμη. Κάθε τόσο τα logos αλλάζουν. Γίνονται πιο σύγχρονα αισθητικά. Πιο μοντέρνα, να το πούμε έτσι. Αλλά, στο όνομα της Βασιλίσσης! Ποιος διανοείται logo της Λίβερπουλ χωρίς το “Liver-bird”, τον κορμοράνο-σύμβολο της πόλης;

Εξίσου αδιανότητο, ασφαλώς, θα ήταν να υπάρξει ένα λογότυπο της Μπάρτσα χωρίς τα τοπικά χρώματα της Καταλονίας.

Μικρές αλλαγές ακόμη και στην “πραγματιστική” Μπάγερν

Η Μπάγερν, πάλι, εκπροσωπεί άριστα τη γερμανική πρακτικότητα σε πολλά πράγματα. Και έχει αλλάξει πολλές φορές το logo της. Αλλά κάποια κοινά σημεία αναφοράς παραμένουν ίδια -είτε τα τοπικά χρώματα της Βαυαρίας (κόκκινο και μπλε), είτε το όνομά της ή τα αρχικά του. 

Η Γιούβε δεν το άλλαξε απλώς. Του… άλλαξε τα φώτα!

Όταν η Γιούβε είπε να το αλλάξει, όμως… του άλλαξε τα φώτα! Πάει ο ταύρος-σήμα της πόλης του Τορίνο (παλιότερα μια ζέβρα, για να δείχνει τα χρώματα), πάνε -σχεδόν- όλα. Στην πράξη, μένει μόνο ένα ασπρόμαυρο J. Γιατί; “Μου αρέσει να βλέπω λέξεις από J”, όπως είπε ο Ανιέλι. (Φυσικά, από J αρχίζει και η… Jeep, μέρος της Chrysler Group που εξαγόρασε το 2009 ο όμιλος FIAT, της οικογενείας…)

Είναι όμως έτσι απλό; Και συνιστά κάποιου είδους “ιεροσυλία”; Όχι, φυσικά. Αν στην Αγγλία και την Ισπανία το ποδόσφαιρο είναι, σε όλα, κυρίως “παράδοση” και “ιστορία” -και αυτό πουλάνε- στην Ιταλία όλα είναι, κυρίως… μόδα. Και δεν υπάρχει μόδα -ή trend- χωρίς έυληπτα, σύντομα και απόλυτα χαρακτηριστικά logos. Το LV της Louis Vuitton. To YSL του Yves Saint Laurent. To Μ των MacDonalds. Το μίνιμαλ, άμεσα αναγνωρίσιμο και trendy σήμα-καταταθέν.

“Όχι ομάδα μιας πόλης, αλλά παγκόσμιο trend. Μόδα…”

Η Γιούβε, είναι σα να λέει το νέο της λογότυπο, ότι δεν είναι μια ιδέα που αφορά το Τορίνο ή και την Ιταλία μόνο. Είναι μια μόδα που αφορά όλο τον κόσμο. Μια τάση.  Ένα trademark που αναγνωρίζει κάποιος είτε είναι ποδοσφαιρόφιλος είτε όχι. Και μπορεί να του αρέσει (ως μοδάτο logo) και στο πορτοφόλι του, ή τη θήκη του κινητού του ή το καπελάκι του του μπέιζμπολ. Άτιμη… παγκοσμιοποίηση. Οι οπαδοί μπορεί να αντιδρούν. Αλλά το μάρκετινγκ είναι πάνω απ’ όλα! “J: Όχι μια ομάδα, αλλά ένας τρόπος ζωής” -παντού στον πλανήτη.

Η μαρκετίστικη ιδέα “δεν είμαι μόνο ομάδα, αλλά παγκόσμιο trend”, πέρασε, όπως ήταν φυσικό και σε άλλα ιταλικά κλαμπ. (Είπαμε: στη χώρα, όλα είναι μόδα). Το Μάρτιο του 2021 ήταν η σειρά της Ίντερ να… “αποκυρήξει” την ποδοσφαιρική της ιδιότητα. Πάει το F.C., μένει μόνο το “ΙΜ” -Intenazionale Milano

Η Ελλάς Βερόνα και, τώρα, η Φιορεντίνα…

Πιο πριν κι από την Ίντερ, η αλλαγή αφορούσε την Ελλάς Βερόνα, που όμως διατήρησε το (παλιό) όνομά της και στο νέο της logo. Το έκανε, απλώς, πολύ πιο δυναμικό και ελκυστικό αισθητικά. Όπως λέει: “Επιστροφή στο μέλλον”.

RITORNO. AL FUTURO. 🟡🔵

Il nuovo logo ufficiale dell’Hellas Verona FC dal 1° luglio 2020 ▶️ https://t.co/pvaTY4pHRH #HVFC pic.twitter.com/QCPvLEZp0J

Σε ότι αφορά τα νέα logos στη Serie A, τελευταία στο χορό, μπήκε τώρα η Φιορεντίνα. Το νέο της λογότυπο “ξεχνάει” κι αυτό τα περί Football Club, αλλά, φυσικά, όχι το μωβ και τον εικονικό κρίνο-σύμβολο της πόλης. Με μότο: “Παίξε για να είσαι διαφορετικός”, η παρουσίαση του συνδέει παράδοση και μέλλον σ’ ένα πολύ ωραίο βίντεο. Δεν έχει άδικο. Η νέα εποχή απαιτεί να είσαι διαφορετικός. Στην Ιταλία του αξεπέραστου design, το να είσαι διαφορετικός είναι must. Κι άσε… Ισπανο-Γερμανο-Άγγλους να… επιμένουν στο “χθες”…

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Serie A

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ