Όταν τρέχεις εναντίον του χρόνου με απίστευτες ταχύτητες, αφού κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετράει στους αγώνες της Φόρμουλα 1, θα πρέπει να διαθέτεις σούπερ ικανότητες ή να τις αποκτήσεις! Παρά το γεγονός ότι οι πιλότοι της F1 βγάζουν το παντεσπάνι τους καθιστοί. Η καταπόνηση την οποία υφίστανται σωματικά. Και πνευματικά δεν έχει προηγούμενο στον επαγγελματικό […]

Όταν τρέχεις εναντίον του χρόνου με απίστευτες ταχύτητες, αφού κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετράει στους αγώνες της Φόρμουλα 1, θα πρέπει να διαθέτεις σούπερ ικανότητες ή να τις αποκτήσεις!

Παρά το γεγονός ότι οι πιλότοι της F1 βγάζουν το παντεσπάνι τους καθιστοί. Η καταπόνηση την οποία υφίστανται σωματικά. Και πνευματικά δεν έχει προηγούμενο στον επαγγελματικό αθλητισμό.

Φυσικά, όπως ισχύει και για οποιοδήποτε άλλο άθλημ. Έτσι κι εδώ το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην κατάλληλη προετοιμασία, με την αντοχή. τη δύναμη και την πνευματική διαύγεια -όταν τα ζόρια αρχίσουν και οι συνθήκες το απαιτούν- να αποτελούν τα απόλυτα ζητούμενα.

Εύλογα, το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής:

Πώς προετοιμάζουν οι τύποι με τις φόρμες ψυχή και σώμα για 120 λεπτά στην κόλαση; 

Έχουμε και λέμε:

Η καρδιά και το κυκλοφορικό

Ως προς την αντοχή, οι οδηγοί της F1 μοιάζουν περισσότερο με δρομείς μεγάλων αποστάσεων παρά με τους αθλητές κάποιου ομαδικού αθλήματος. Κατά τη διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα, για παράδειγμα. Οι παίκτες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα νεκρά διαστήματα του παιχνιδιού ή τη διακοπή του ημιχρόνου για να πάρουν μια ανάσα ή για να πιουν μια γουλιά νερό, κάτι που δεν ισχύει για τους πιλότους των μονοθέσιων.

 Έτσι, η προετοιμασία της καρδιάς και του κυκλοφορικού τους συστήματος βασίζεται σε ασκήσεις όπως το τρέξιμο, η ποδηλασία και το cross-training. Απώτερος σκοπός εδώ δεν είναι άλλος από τη διατήρηση σταθερού καρδιακού ρυθμού. Για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ο λαιμός

Αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά -αν όχι το σημαντικότερο- σημείο του σώματός του που πρέπει να φροντίσει ένας οδηγός δεν είναι άλλο από τον λαιμό του, ο οποίος παραμένει εκτεθειμένος σε τεράστιες δυνάμεις κατά τη διάρκεια κάθε κούρσας. Έτσι, κάθε ομάδα έχει αναπτύξει τη δική της «συνταγή» προπόνησης.

Για παράδειγμα, η McLaren χρησιμοποιεί ένα ειδικό κράνος που έχει προσαρμοστεί σε μηχάνημα τροχαλίας. Και το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους πιλότους της να τραβούν βάρη με τον λαιμό τους υπό διάφορες γωνίες.

Αντίστοιχα, οι πιλότοι της Renault προτιμούν την προπόνηση με ελεύθερα βάρη. Προσαρμοσμένη κάθε φορά στις στροφές. Τις επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα που θα έχουν να αντιμετωπίσουν στο επόμενο σιρκουί.

Τα χέρια

Οδηγός F1 χωρίς δυνατά χέρια απλά, δεν υπάρχει. Εννοείται ότι σκοπός της προετοιμασίας των άνω άκρων των οδηγών δεν είναι το «εφέ», αλλά η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής δύναμης σε συνδυασμό με τον μικρότερο δυνατό όγκο και βάρος σε αυτά -όγκος και βάρος που αφαιρούνται, εν τέλει, από αυτά που «κουβαλά» κατά τη διάρκεια του αγώνα μαζί του ο πιλότος στο μονοθέσιο. ​

Ενδεικτικά, ο Φινλανδός πιλότος Heikki Kovalainen προπονεί τα χέρια του καθισμένος σε κάποια μπάλα ασκήσεων, κρατώντας μπροστά του ένα στρογγυλό τρίκιλο βάρος που μοιάζει με τιμόνι. Ακολουθώντας τις οδηγίες του γυμναστή. Ο Kovalainen θα στρίψει το «τιμόνι» αριστερά, δεξιά ή θα το επαναφέρει σε οριζόντια θέση, στοχεύοντας τόσο στην αύξηση της μυικής δύναμης και της αντοχής των χεριών, όσο και στην βελτίωση των αντανακλαστικών του.

Τα πόδια

Όπως ισχύει και για τα χέρια, έτσι και για τα πόδια, στόχος είναι η επίτευξη της μέγιστης ενδυνάμωσης με παράλληλη μείωση του όγκου και του βάρους αυτών. Καθόλου εύκολη αποστολή, ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι κατά μέσο όρο, για κάθε φρενάρισμα, κάθε πιλότος είναι υποχρεωμένος να ασκεί στο πεντάλ με το πόδι δύναμη που ισοδυναμεί με το σπρώξιμο 80 κιλών.

Το μυαλό

Κάθε αγώνας της F1 δεν διαφέρει και πολύ από μια παρτίδα σκάκι, που «απλά» τυχαίνει να λαμβάνει χώρα σε ταχύτητες άνω των 300 χλμ/ώρα.

Για το λόγο αυτό, το τελευταίο. Και, ενδεχομένως, σημαντικότερο κομμάτι της προετοιμασίας των πιλότων αφορά τη διανοητική κατάστασή τους κατά τη διάρκεια της κούρσας. Δηλαδή, πώς αυτοί θα παραμείνουν συγκεντρωμένοι και διαυγείς ακόμα και όταν η πίεση κτυπήσει κόκκινο.

Απόλυτα φυσιολογικά, λοιπόν, ένα από τα πιο συνηθισμένα κόλπα στο εν λόγω κομμάτι είναι η «προπόνηση». Σε ειδικές τεχνικές αναπνοής, που θα επιτρέψουν στον πιλότο να παραμείνει ήρεμος ακόμα και όταν όλα φαίνεται να πηγαίνουν στραβά.

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Formula 1

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Motor Sports

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ