Mercedes: έξυπνο ρίσκο -αρκεί να έχεις Χάμιλτον… Κάπως έτσι συνοψίζεται η φιλολογία γύρω από την απρόσμενη νίκη του Βρετανού στο Γκραν Πρι τοu Σάο Πάολο. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε  από την 10η θέση στα pole, όμως τερμάτισε πρώτος. Και άλλαξε τα δεδομένα στο πρωτάθλημα. Η διαφορά από τον Φερστάπεν μειώθηκε στους 14 βαθμούς, με τρεις αγώνες […]

Mercedes: έξυπνο ρίσκο -αρκεί να έχεις Χάμιλτον… Κάπως έτσι συνοψίζεται η φιλολογία γύρω από την απρόσμενη νίκη του Βρετανού στο Γκραν Πρι τοu Σάο Πάολο. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε  από την 10η θέση στα pole, όμως τερμάτισε πρώτος. Και άλλαξε τα δεδομένα στο πρωτάθλημα. Η διαφορά από τον Φερστάπεν μειώθηκε στους 14 βαθμούς, με τρεις αγώνες να απομένουν. Και, συγχρόνως, με την ένσταση για την παρεμπόδιση του Χάμιλτον από τον πιλότο της Red Bull στον 48ο γύρο να εκκρεμεί.

Η Μερσέντες πήγε στη Βραζιλία με κάτι στο μυαλό της. Όταν άλλαξε τον κινητήρα του μονοθέσιου του Χάμιλτον πριν από τη sprint race όλοι πίστεψαν ότι υπήρξε κάποιο τεχνικό πρόβλημα με τον υπάρχοντα. Δεν ήταν έτσι όμως. Οι τεχνικοί της γερμανικής ομάδας ήθελαν απλώς να εκμεταλλευτούν στο έπακρο δύο πράγματα, με τον φρέσκο κινητήρα:

Το ένα είνα, φυσικά, η δεξιοτεχνία του 7 φορές πρωταθλητή, Λούις. Το άλλο, οι ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης πίστας. Παρά τις ποινές για αλλαγή κινητήρα, που έφεραν τον Λούις πίσω και στη sprint race και στην εκκίνηση του αγώνα, ο διευθυντής της ομάδας, Άντριου Σόλβιν ήταν αποκαλυπτικός:

Ο Χάμιλτον έκανε το ρίσκο “υπολογισμένο”. Αλλιώς…

“Αν κερδίσεις το Σάββατο μπορείς να πάρεις περισσότερους βαθμούς και να περιορίσεις το μειονέκτημα¨, εξήγησε. Και αποκάλυψε και το δεύτερο λόγο πίσω από το υπολογισμένο ρίσκο: “Η πίστα στο Σάπο Πάολο, προσφέρεται για προσπεράσματα. Σ’ αυτά ελπίζαμε έτσι ώστε να ανακτήσουμε τις χαμένες θέσεις. Το αποδείξαμε και τις δύο ημέρες», κατέληξε.

Βέβαια, ο… πρώτος πληθυντικός είναι λιγάκι ευγενείας, εδώ. Διότι αν δε μπορούσε, εκτός του “φρέσκου” κινητήρα να ελπίζει και στο αστείρευτο ταλέντο του Χάμιλτον, η ομάδα της Mercedes δύσκολα θα έπαιρνε τέτοια απόφαση. Τι τα θέλετε όμως;, Τα έχουμε πει πολλές φορές για τον Λούις. Όταν τα εξαρτήματα δεν τον προδίδουν, απλώς δεν παίζεται, ο άνθρωπος.

Το Σάββατο, με το νέο κινητήρα στο μονοθέσιό του, ξεκίνησε από την 20η θέση, αλλά έκανε, σε 24 γύρους… 12 προσπεράσματα! Και στον κανονικό αγώνα, ξεκίνησε από τη 10η, αλλά τερμάτισε πρώτος με 9. Στα 36 του πια, με 14 χρόνια εμπειρίας στα Γκραν Πρι, ο Χάμιλτον έχει τον τρόπο του να εντυπωσιάζει τους πάντες. Όταν έχει και την ανάλογη μηχανή να τιθασσεύσει, δε θέλει πολύ για να σ’ αφήσει με το στόμα ανοιχτό, όπως συνέβη στη Βραζιλία.

Η Red Bull αφήνει, πάντως, υπονοούμενα…

Τούτων δοθέντων, πάντως, αυτή είναι η… ειδυλλιακή και λίγο ηρωική εκδοχή των πραγμάτων. Η ριψοκίνδυνη, αλλά μελετημένη ομάδα ρισκάρισε με τις ποινές για το νέο κινητήρα και ο Λούις την έβγαλε ασπροπρόσωπη επειδή είναι ο Λούις. Η Red Bull, όμως, είναι λίγο… πιο πεζή. Και αφήνει να εννοηθεί ότι το όλο πράγμα είναι πολύ καλό για να είναι (απολύτως) αληθινό…

Ο διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είναι σημαντικό να καταλάβουμε από που προήλθε τέτοια ταχύτητά”, είπε με νόημα. “Προφανώς είχαν νέο κινητήρα. Αλλά, συγχρόνως, το μονοθέσιο έμοιαζε να αγωνίζεται και με άνωση επιπέδου Μονακό. (Σ.σ.: ο Φερστάπεν τιμωρήθηκε με πρόστιμο επειδή άγγιξε την αεροτομή του Χάμιλτον πριν από τον αγώνα)”, πρόσθεσε.

Για να αφήσει και την ξεκάθαρη μπηχτή του: “Στο γύρο που πέρασε τον Μαξ, ο Χάμιλτον ήταν κατά περίπου 30 km/h ταχύτερος! Είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουμε πώς ακριβώς συνέβη. Η διοίκηση του σπορ και η περφρούρηση των κανονισμών του είναι θέμα της FIA. Εμπιστευόμαστε τις δοκιμές και τους ελέγχους της. Όμως η αλήθεια είναι ότι στη Βραζιλία κανείς δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη Mercedes. Ο Μαξ έκανε το καλύτερό του αλλά δεν υπήρχε ελπίδα».

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Formula 1

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Motor Sports

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ