Ο Cosmote TV ενδιαφέρεται και για τα δικαιώματα μετάδοσης της Ευρωλίγκας από τη μεθεπόμενη σεζόν. Αλλά τα ποσά που ακούγονται από πλευράς διοργανωτών είναι σε επίπεδο... Τσάμπιονς Λιγκ. Κι αυτό δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα...

Ευρωλίγκα: “Χρυσάφι” απ’ τα κανάλια στους “αιώνιους”! Το μπάσκετ έχει, γενικά, τη δική του, ξεχωριστή -και λαμπερή- τηλεοπτική ιστορία στην Ελλάδα. Το σπορ έκανε το μεγάλο του “μπαμ” τον Ιούνιο του 1987, με το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ της Αθήνας. Δυο χρόνια και κάτι μήνες μετά, το MEGA έδινε επαγγελματικού επιπέδου υπόσταση στον όρο “ιδιωτική τηλεόραση”. Και το μπάσκετ ήταν λογικό να “καβαλήσει” μαζί με το ποδόσφαιρο αυτό το άλογο…

Το δεύτερο “μπαμ”, πάλι, ήταν αυτό με την κατάκτηση από τον Παναθηναϊκό του πρώτου Ευρωπαϊκού, το 1996. Είχαν προηγηθεί, ωστόσο, παρουσίες του σε άλλα δύο φάιναλ φορ νωρίτερα. Το 1994 και το 1995. Και στα δύο απ’ αυτά εκεί ήταν και ο Ολυμπιακός, που, εν τέλει, σήκωσε κι εκείνος την 1η κούπα του το 1997. Ήταν μια τετραετία κατά την οποία ο κόσμος δε χόρταινε να βλέπει μπάσκετ. Και, φυσικά, έπεσε επάνω στο δεύτερο “άλογο”. Αυτό της συνδρομητικής τηλεόρασης, που υπάρχει στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 1994.

Σήμερα, 16 χρόνια μετά τον 1ο τίτλο του Παναθηναϊκού στην Ευρωλίγκα, οι “αιώνιοι” μετρούν μαζί 9 συνολικά. Και, ως τηλεοπτικό προϊόν, η διοργάνωση δεν είναι απλώς “φιλέτο”. Είναι φιλέτο… Κόμπε. Προς το παρόν, αυτό το εκλεκτό έδεσμα σερβίρει στην Ελλάδα η NOVA. Και θα το κάνει και για την επόμενη σεζόν. Μετά, όμως, η Ευρωλίγκα είναι ξανά προς διαπραγμάτευση. Και η μάχη προβλέπεται σφοδρή.

Στη “μάχη” και η Cosmote TV – “τρελά” ποσά θέλει η Ευρωλίγκα…

Η Cosmote TV σκοπεύει να μπει γερά στο παιχνίδι για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μετάδοσης. Κι αυτό είναι η… χαρά της Euroleague. Οι άνθρωποι της Λίγκας γνωρίζουν πολύ καλά το συνδρομητικό τηλεοπτικό τοπίο στην Ελλάδα. Και θέλουν να εκμεταλλευτούν τις ιδιαιτερότητές του. Γι’ αυτό και στις πρώτες πρώτες επαφές τους ανέφεραν κάτι αριθμούς που είναι, απλώς, εξωπραγματικοί.



Διότι ΟΚ. Ο Ολυμπιακός έφτασε ξανά σε επίπεδο φάιναλ φορ. Και θέλει να παραμείνει εκεί -το δείχνει κιόλας. Και ο Παναθηναϊκός, απ’ την πλευρά του, δείχνει επίσης ότι εφέτος επιστρέφει σε λογικές παρελθόντος. Με την έννοια ότι θέλει να είναι πρωταγωνιστής ξανά και στην Ευρωλίγκα. Αυτό δημιουργεί μεγάλο ενδιαφέρον για τη διοργάνωση. Οι μαρκετίστες της Euroleague, λοιπόν, πολύ καλά κάνουν από την πλευρά τους να ζητούν τον ουρανό με τ’ άστρα… του Τσάμπιονς Λιγκ για το προϊόν τους.

Το “μάρκετ πουλ” της Ευρωλίγκας ήταν… 15 φορές μικρότερο από του Τσάμπιονς Λιγκ

Αν όμως δεν είναι μια τακτική διαπραγμάτευσης αυτό (ζητάω παραπάνω για να φτάσω εκεί που εν τέλει θέλω…) και επιμείνουν σε τέτοια ποσά, το πράγμα αλλάζει. Πουθενά στην Ευρώπη δεν πλησιάζουν ούτε κατά διάνοια τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Ευρωλίγκας, αυτά του Τσάμπιονς Λιγκ. Το συνολικό market pool της διοργάνωσης, που αποτελεί σοβαρό δείγμα, ήταν εφέτος περί τα 20.000.000 ευρώ και του Τσάμπιονς Λιγκ… 300.000.000!




Ακριβώς εξαιτίας του market pool, Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός είναι στις top σε “ανταμοιβή” ομάδες της Ευρωλίγκας και εφέτος. Κάτι που σημαίνει ότι ήδη η ελληνική αγορά (όπως και η ισραηλινή, δείχνουν οι αριθμοί) πληρώνει “χρυσάφι” τη διοργάνωση. Αν το νούμερο αυτό ξεφύγει, πολύ, μάλλον δε θα υπάρξει “μάχη”. Διότι, όσο ιδιαίτερο κι αν είναι το τηλεοπτικό τοπίο πάνω στο θέμα αυτό στην Ελλάδα, να αγγίξει και να ξεπεράσει τα όρια του παραλογισμού, δε είναι δυνατόν…

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Euroleague

Ομάδες

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Ολυμπιακός

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Παναθηναϊκός

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ