Η F1 έχει νέο βασιλιά! Ζήτω ο Μαξ Φερστάπεν! Σε ηλικία 24 ετών και 74 ημερών, ο Ολλανδός είναι πια ο 4ος νεώτερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο πρώτος στην ιστορία από τη χώρα του. Στο Άμπου Ντάμπι πήρε τον τίτλο πετυχαίνοντας την 20η νίκη στην καριέρα του. Και δικαίωσε το οικογενειακό… γονίδιο. Ο  Γιοχάνες Φρανσίσκους […]

Η F1 έχει νέο βασιλιά! Ζήτω ο Μαξ Φερστάπεν! Σε ηλικία 24 ετών και 74 ημερών, ο Ολλανδός είναι πια ο 4ος νεώτερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο πρώτος στην ιστορία από τη χώρα του. Στο Άμπου Ντάμπι πήρε τον τίτλο πετυχαίνοντας την 20η νίκη στην καριέρα του. Και δικαίωσε το οικογενειακό… γονίδιο. Ο  Γιοχάνες Φρανσίσκους “Γιός” Φερστάπεν υπήρξε και εκείνος πιλότος της F1 για 9 χρόνια (1994-2003). Και σε αγώνες καρτ συμμετείχε και η μητέρα του, Σοφία Κούμπεν. Από εκεί, ξεκίνησε και ο Μαξ. Ούτε πέντε χρονών. Και έκτοτε… τρέχει ασταμάτητα!

Το 2013, στα 16 του βρέθηκε πίσω απ’ το τιμόνι στο πρώτο του μονοθέσιο, της Reanult. Στα 17 του, με 10 νίκες έρχεται τρίτος στο Ευρωπαϊκό της Φόρμουλα 3. Και πριν κλείσει τα 18 του, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών έγινε ο νεώτερος πιλότος που ξεκινά σε αγώνα F1. Ήταν στη Μελβούρνη και το ημερολόγιο έγραφε 15 Μαρτίου του 2015. Το μήλο, που γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου του 1997, στο Χάσελτ του Βελγίου, είχε πέσει κάτω απ’ τη μηλιά. Και ετοιμαζόταν να γίνει κι ο ίδιος ένα γερό, υγιές, καρποφόρο δέντρο!

Το μεγάλο ταλέντο του τον είχε εντάξει στο πρόγραμμα της Red Bull για νέους οδηγούς από τον Αύγουστο του 2014. Σε ελεύθερες δοκιμές έκανε το ντεμπούτο του στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας. Και στο δεύτερο αγώνα του με την τότε Toro Rosso, στη Μαλαισία τερμάτισε 7ος  (στη Μελβούρνη είχε εγκαταλείψει). Έγινε έτσι και ο νεώτερος πιλότος στην ιστορία της F1 που βαθμολογήθηκε. Ήταν 17 ετών και 180 ημερών, σε ηλικία που οι περισσότεροι από τους κοινούς θνητούς… σκέφτονται να αρχίσουν μαθήματα για να βγάλουν δίπλωμα οδήγησης…

Η πορεία προς την κορυφή

Με τη Red Bull, ως αντικαταστάτης του Ντανιίλ Κβιάτ γίνεται ο νεώτερος νικητής στη Φόρμουλα 1. Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ εγκατέλειψαν στο ισπανικό Γκραν Πρι του 2016 και ο Μαξ τερμάτιζε πρώτος. Ήταν 18 ετών και 228 ημερών. Έρχεται συνολικά 5ος στην κατάταξη των οδηγών εκείνη τη σεζόν, με συνολικά επτά βάθρα. Ο κόσμος της F1 είχε μείνει με το στόμα ανοιχτό για την οδήγησή του υπό βροχή στη Βραζιλία! Ήλθε τρίτος, παρότι αναγκάστηκε σε αλλαγή ελαστικών προς το τέλος του αγώνα και έχασε πολλές θέσεις. Και μέσα σε όλα όσα έκανε εκεί, ο επανέλεγχος του μονοθεσιού του μετά από ένα παρολίγο τετ-α-κε, έμεινε στα highlight της χρονιάς!

Ο “Μαντ Μαξ” ήλθε έκτος το 2017 και 4ος το 2018. Και το αστέρι του ήταν σε φουλ ανοδική τροχιά. Στο τέλος της σεζόν του 2018 έγινε ο Νο1 της Red Bull, μετά την αποχώρηση του Ρικιάρντο για τη Ρενό. Οι κινητήρες της Honda βοήθησαν τον Μαξ να δει πρώτος τρεις καρό σημαίες και να ανέβει συνολικά σε 9 πόντιουμ το 2019. Στην κατάταξη των οδηγών ήλθε τρίτος, όπως και την επόμενη σεζόν επίσης, αφού η Μερσέντες (Χάμιλτον και Μπότας) απλώς δεν παιζόταν. Όμως τα 11 πόντιουμ (και δύο πρωτιές) του 2020 προοιωνίζονταν τον εφετινό θρίαμβο.

10 πρωτιές και πρώτος τίτλος για τον “Μαντ Μαξ”

Οι μηχανικοί της Red Bull έδωσαν εφέτος στον Μαξ ένα μονοθέσιο αντάξιο των δυνατοτήτων του. Μέσα στη σεζόν του συνέβησαν πολλά. Δε βαθμολογήθηκε συνολικά σε 4 Γκραν Πρι. ΄Ήταν 9ος στην Ουγγαρία με το μονοθέσιο του λαβωμένο από τη σύγκρουση στην εκκίνηση με τον Μπότας. Και εγκατέλειψε στο ΑζερμπαΪτζάν (λάστιχο), στο Σίλβερστοουν και τη Μόντσα (σύγκρουση με Χάμιλτον). Παρά ταύτα ανέβηκε σε 18 πόντιουμ και πήρε 10 πρωτιές. Η τελευταία του χάρισε και τον τίτλο. Σε ηλικία 24 ετών και 74 ημερών. Άφησε πίσω του και το “αντί-ρεκόρ” του Στέρλινγκ Μος, που αν και πήρε 16 πρωτιές στην καριέρα του, δεν κατέκτησε ποτέ των τίτλο.

Για 15 μέρες, μπροστά του στη  λίστα των νεώτερων, βρίσκονται ο Φερνάντο Αλόνσο (24 ετών και 59 ημερών) και ο Λούις Χάμιλτον (23 ετών και 300 ημερών), με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να είναι ο νεώτερος όλων των εποχών.  To 2010 έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής σε ηλικία 23 ετών και 134 ημερών. Μικρή σημασία έχει όμως αυτό. Το βέβαιο είναι ότι με 141 συμμετοχές σε Γκραν Πρι, 20 νίκες, 13 poll positions, 60 πόντιουμ και 1557,5 βαθμούς, ο Μαξ Φερστάπεν γράφει τη δική του ιστορία. Και θα τη γράφει για πολύ καιρό ακόμη…

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Αθλητικές Ιστορίες

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ