Για τρίτη σερί σεζόν η ιταλική φίρμα (με τη... γερμανική υπηκοότητα) παίρνει τον τίτλο στο Κατασκευαστών 5 αγώνες πριν από το το τέλος. Τι θα γίνει, ωστόσο -και- εφέος με το Αναβατών; Θα βοηθήσει ή όχι τον Μπανάια να πάρει και αυτόν τον τίτλο που της διαφεύγει;

Moto GP: Η… “πολυφωνία” βλάπτει τη Ducati! Παρότι η ιταλική φίρμα δεν έχει, εδώ και 10 χρόνια, την… ιταλική, αλλά τη γερμανική “υπηκοότητα” -ανήκει στη Λαμποργκίνι, που με τη σειρά της ανήκει στην Audi, που είναι κομάτι του Φολκσβάγκεν Γκρουπ- στις καρδιές των εκατομμυρίων θαυμαστών της, θα είναι πάντοτε μια “μεσογειακή” μάρκα. Ένα όνομα συνυφασμένο με το συναίσθημα, τους πανίσχυρους κινητήρες και το πρωτοποριακό design.

Με το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην τροπαιοθήκη της για 3η σερί σεζόν και μάλιστα στο Αραγκόν (με πέντε γκραν-πρι να απομένουν ακόμη τότε για τον τίτλο), το… γερμανικό στοιχείο έχει σίγουρα αποδειχθεί ευεργετικό για τη Ducati. Και το εφετινό και το περσινό της μοντέλο (που στο Moto GP τρέχει ο Ενέα Μπαστιανίνι με τη “μικρή αδελφή” Gresini Racing) είναι “διαμάντια”. Ταχύτατες, όπως πάντα, αλλά, επιτέλους, καλές και στις στροφές και χωρίς “καμένα” ελαστικά, οι Ducati αποτελούν αγωνιστικό υπερόπλο.

Επιβεβαίωσε την τεχνολογική της ανωτερότητα (και) στην Ιαπωνία…

Στο 16ο Γκραν Πρι της χρονιάς, στην Ιαπωνία, η φίρμα πήρε την 11η πρωτιά της εφέτος. Μετά από 1,5 χρόνο, ο Τζακ Μίλερ ήταν αυτός που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο Πέκο Μπανάια έχει ως τώρα 6 τέτοια. Και ο Μπαστιανίνι 4. Η Ducati επιβεβαίωσε έτσι την τεχνολογική της πρωτοπορία με τον καλύτερο τρόπο. Αλλά, αν είναι έτσι… πώς, κατά πάσα πιθανότητα, ούτε ο εφετινός πρωταθλητής… δε θα οδηγεί μια από τις μηχανές της;

Δείχνει παράξενο, αλλά έτσι είναι. Και το 2020 και το 2021, όταν η Ducati πήρε το Κατασκευαστών, το Πρωτάθλημα Αναβατών δεν έγινε δικό της. Πρόπερσι το πήρε ο Τζοάν Μιρ, της Suzuki και πέρυσι ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha. Κι αν τις δύο προηγούμενες χρονιά τεχνολογικά οι ομάδες ήταν πιο κοντά, η εφετινή ανωτερότητα της Ducati είναι ολοφάνερη. Αλλά και πάλι φαβορί είναι ο Κουαρταραρό. Ειδικά μετά και την πτώση του Πέκο Μπανάια στον τελευταίο γύρο του ιαπωνικού Γκραν Πρι.

Η Ducati επενδύει στον τίτλο που φέρνει… πωλήσεις!

Το παράδοξο, ωστόσο, δεν είναι και τόσο δύσκολο να βρει εξήγηση. Η φιλοσοφία της Ducati είναι σαφέστατα στραμμένη στο Κατασκευαστών. Είναι ο τίτλος που την ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από τον Αναβατών. Είναι, άλλωστε και αυτός που οδήγησε την εταιρεία και στο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2021 με, παρά κάτι 60.000 “κομάτια” παγκοσμίως ( 59,447 για την ακρίβεια, έναντι 48,042, το 2020, χρονιά των λοκντάουν και  53,183 το 2019).

Με άλλα λόγια η Ducati επενδύει στην ανάδειξη των τεχνολογιών της και όχι στην ανάδειξη των… αναβατών της. Και γι’ αυτό δύσκολα θα δει κανείς εκεί τον Κουαρταραρό, π.χ., που, αποδεδειγμένα μπορεί να τα καταφέρει ακόμη και με “δύσκολες” μοτοσικλέτες. Η ως τώρα “πολυφωνία” στις νίκες της  μέσα στη σεζόν, άλλωστε, είχε προηγούμενο και πέρσι, με τον Χόρχε Μαρτίν σε “ρόλο” εφετινού Μπαστιανίνι. Αριθμητικά, με 4 Γκραν Πρι να απομένουν, η Ducati έχει ελπίδες για τον 2ο εφετινό τίτλο της. Ο Μπανάια έχει 18 βαθμούς λιγότερους από τον Κουαρταραρό και 7 περισσότερους από τον Αλέιξ Εσπαργκαρό της Aprilia.

Ίσως αξίζει τον κόπο να “σπρώξει” τον Μπανάια προς τον τίτλο…

Αλλά να δούμε το team της, π.χ. να “κρατάει” πίσω Μπαστιανίνι ή Μίλερ, προκειμένου να πάρει εκείνος τον τίτλο, είναι κάτι όχι πολύ πιθανόν.  Η “ελευθερία” των αναβατών από τα τιμ τους είναι παράδοση στο Moto GP. Και είναι μια παράδοση που η Ducati τιμά ως τώρα με το παραπάνω. Ωστόσο και ο τίτλος των Αναβατών έχει, φυσικά, την αίγλη και τη σημασία του για μια ομάδα. Και η Ducati έχει θεωρητικό πλεονέκτημα σε Ταϊλάνδη, Αυστραλία και Μαλαισία, που είναι τα προσεχή τρία σιρκουί.

Εάν η μηχανική ανωτερότητα φέρει τις μοτοσικλέτες της μπροστά από Κουαρταραρό και Εσπαργκαρό στους αγώνες που απομένουν, ίσως δεν είναι κακό για τη Ducati να αλλάξει αυτή την τακτική της προκειμένου ο Μπανάια να πάρει τον τίτλο. Στο κάτω κάτω της γραφής, εάν έχεις την καλύτερη μηχανή και σωστό και δίκαιο είναι να πάρεις μ’ αυτήν και τον τίτλο των Αναβατών, εκτός από αυτόν των Κατασκευαστών. Τι θα επιλέξει, ωστόσο, να κάνει η ιταλική ομάδα θα το δούμε στην άσφαλτο…

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για MotoGP

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Motor Sports

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ