Μια δοκιμή που θα μείνει  για πάντα χαραγμένη στην μνήμη των ανθρώπων της Formula 1.Ήταν τότε που μια καινοτομία έμελλε να είναι η αρχή για να αλλάξουν πολλά στις κατασκευές των μονοθεσιών. Σε ένα γκραν πρι,  ένα μονοθέσιο άλλαξε όλη την ιστορία! Ήταν 12 Απριλίου του 1981 όταν στο γκραν πρι της Αργεντινής η McLaren […]

Μια δοκιμή που θα μείνει  για πάντα χαραγμένη στην μνήμη των ανθρώπων της Formula 1.Ήταν τότε που μια καινοτομία έμελλε να είναι η αρχή για να αλλάξουν πολλά στις κατασκευές των μονοθεσιών. Σε ένα γκραν πρι,  ένα μονοθέσιο άλλαξε όλη την ιστορία!

Ήταν 12 Απριλίου του 1981 όταν στο γκραν πρι της Αργεντινής η McLaren παρουσίαζε το μονοθέσιο, το οποίο έμελλε να αλλάξει όλα όσα γνώριζαν οι μηχανικοί εκείνης της εποχής για τη Formula 1 χάρη στο μονοκόκ από ανθρακονήματα: την MP4/1

Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι ομάδες της Formula 1 είχαν αρχίσει να χρησιμοποιούν τα ανθακονήματα για την κατασκευή συγκεκριμένων τμημάτων των μονοθεσίων, προκειμένου να εξοικονομούν βάρος. Όμως μέχρι το 1981 κανένας δεν είχε τολμήσει να κατασκευάσει μονονκόκ από το συγκεκριμένο υλικό!

Ναι, σήμερα όλα τα μονοθέσια έχουν «μπανιέρες» από ανθρακονήματα, όμως εκείνη την εποχή η κατασκευή του πιο σημαντικού τμήματος του μονοθεσίου γινόταν από αλουμίνιο, ενισχυμένο με χάλυβα υψηλής αντοχής σε ορισμένα δομικής σημασίας σημεία του. Ήρθε, όμως, η McLaren για να φέρει την «επανάσταση» στις 12 Απριλίου του 1981, στο Μπουένος Άιρες, με τον John Watson να οδηγεί την MP4/1.

Ron Dennis και John Barnard συνομιλούν με τον John Watson λίγο πριν από το παρεθνικό ... ταξίδι της MP4/1!

Ron Dennis και John Barnard συνομιλούν με τον John Watson λίγο πριν από το “παρεθνικό”… ταξίδι της MP4/1!

Εμπνευστής της κατασκευής του πρώτου μονονκόκ από ανθρακονήματα ήταν φυσικά ο «ισχυρός άνδρας» της βρετανικής ομάδας, Ron Dennis, ο οποίος αναζητούσε τρόπο ώστε να φτιάξει ένα ισχυρό δομικά μονοκόκ, όμως χωρίς να χρειάζεται να «θυσιάζει» βάρος.

Η συνεργασία του με τον John Barnard αποδείχθηκε καθοριστικής σημασίας για την εκτέλεση αυτού ου σχεδίου.

Από το 1979, κιόλας, Dennis και Barnard «δούλευαν» πάνω στο λεγόμενο «Project 4», δηλαδή ένα σχέδιο κατασκευής ενός πολύ στενού μονοκόκ, το οποίο δεν θα έχανε καθόλου σε αντοχή, αλλά χάρη στη σχεδίασή του θα επέτρεπε στη McLaren να δημιουργήσει ένα μονοθέσιο με μεγαλύτερες σήραγγες Venturi ώστε να αξιοποιήσει στον μέγιστο εφικτό βαθμό το ground effect.

f1-blog-posts | Formula 1, Formula one, Mclaren

Η MP4/1 έμελλε να είναι το μονοθέσιο που έδειξε τον… ανθρακονημάτινο δρόμο σε όλη την F1!

Τα ανθρακονήματα ήταν το ιδανικό υλικό, όμως εκείνη την εποχή, 40 χρόνια πριν, ελάχιστοι είχαν γνώση της σωστής χρήσης τους, ειδικά στη Formula 1. Έτσι ο Barnard απευθύνθηκε στην British Aerospace προκειμένου να αντλήσει πολύτιμες πληροφορίες. Υπήρχε, όμως, ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα: η έλλειψη πόρων.

Από πλευράς British Aerospace άμεσος συνεργάτης του Barnard ήταν ο Arthur Webb, ένα πολύ έμπειρος μηχανολόγος, ο οποίος είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα ανθρακονήματα. Αφού πειραματίστηκαν οι δύο τους, κατέληξαν στο ότι ο ιδανικότερος συνδυασμός υλικών για την κατασκευή του μονοκόκ θα ήταν δύο φύλλα ανθρακονημάτων, μεταξύ των οποίων θα υπήρχε μία αλουμινένια κατασκευή με μορφή «κηρήθρας» για μεγιστοποίηση της αντοχής της «μπανιέρας» ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες.

Θαύμα της μηχανικής εκείνης της εποχής ήταν το ανθρακονημάτινο μονοκόκ της McLaren MP4/1

Θαύμα της μηχανικής εκείνης της εποχής ήταν το ανθρακονημάτινο μονοκόκ της McLaren MP4/1

Η κατασκευή θα έπρεπε να είναι τόσο ανθεκτική, ώστε επάνω της να μπορούν να εδράζονται πολλά σημαντικά στοιχεία του μονοθεσίου, όπως ο κινητήρας. Τα σχέδια ήταν έτοιμα, όμως δεν είχαν βρεθεί οι πόροι ώστε να γίνει η κατασκευή αυτού του μονοκόκ. Ο Ron Dennis απευθύνθηκε σε αρκετούς ειδικούς επί βρετανικού εδάφους, όμως δεν βρήκε λύση.

Ήταν μονόδρομος το ταξίδι στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Ο Barnard απευθύνθηκε στον παλιό συνεργάτη του, τον Αμερικανό Steve Nichols, στον οποίον εξήγησε το πλάνο του, δίχως να υπεισέρθει σε λεπτομέρειες προκειμένου να διαφυλάξει την «πατρότητα» της ιδέας του. Ο Nichols, όμως, κατάλαβε αμέσως περί τίνος επρόκειτο, και τον συνέστησε στην εταιρία με την οποία συνεργαζόταν, την Hercules Aerospace.

Η αμερικανική εταιρία αντιλήφθηκε αμέσως τα οφέλη που θα είχε από μια συνεργασία με τη McLaren και δεν δίστασε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του μονοκόκ. Παρότι εκείνη την εποχή τα αλουμινένια μονοκόκ αποτελούνταν από τουλάχιστον 50 τμήματα, το συγκεκριμένο μονοκόκ από ανθρακονήματα θα αποτελείτο από μόλις πέντε κομμάτια.

Ο John Barnard συνομιλεί με τον Niko Lauda...

Ο John Barnard συνομιλεί με τον Niko Lauda…

Η κατασκευή τους θα γινόταν στο εργοστάσιο της Hercules Aerospace και θα στέλνονταν στο Γουόκινγκ για να ξεκινήσει εκεί το «χτίσιμο» του μονοθεσίου.

Το νερό είχε μπει στο αυλάκι. Η συνεργασία της Mclaren με την Hercules Aerospace είχε ως αποτέλεσμα την κατασκευή του πρώτου μονοκόκ από ανθρακονήματα στην ιστορία της Formula 1. Η McLaren είχε δείξει τον δρόμο, στον οποίον βαδίζουν, τέσσερις δεκαετίες μετά, όλες οι ομάδες της Formula 1…

Πηγή: CAR and DRIVER

Κατηγορίες Ειδήσεων

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Formula 1

Όλες οι τελευταίες Ειδήσεις για Motor Sports

GoogleNews Ακολουθήστε στο Google News - Sports365.gr για να μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις.

Ακουλουθήστε μας σε Facebook, Τwitter, Instagram και Youtube

Share   Tweet  

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Άρης: Αγωγή Καρυπίδη σε αθλητική εφημερίδα
Ποδόσφαιρο

Άρης: Αγωγή Καρυπίδη σε αθλητική εφημερίδα

Λίβερπουλ: “Οι ρεντς προσφέρουν τριετές συμβόλαιο στον Αμορίμ”, αποκάλυψε Πορτογάλος δημοσιογράφος
Ποδόσφαιρο

Λίβερπουλ: “Οι ρεντς προσφέρουν τριετές συμβόλαιο στον Αμορίμ”, αποκάλυψε Πορτογάλος δημοσιογράφος

Opta: Ο υπερυπολογιστής της «βγάζει» πρωταθλήτρια τη Μάντσεστερ Σίτι
Ποδόσφαιρο

Opta: Ο υπερυπολογιστής της «βγάζει» πρωταθλήτρια τη Μάντσεστερ Σίτι