Μια νέα καταιγίδα παρανομίας φαίνεται πως ίσως βρίσκεται στα σκαριά, με τη FIA να ζητά εξαρτήματα από τους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων γύρω από το σύστημα ERS.

Σήμερα, η FIA έδωσε εντολή στις Mercedes, Ferrari, Honda, Renault, να δώσουν πληροφορίες σχετικά με το Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας, σύμφωνα και με δημοσίευμα του Auto Motor und Sport.

Το δημοσίευμα αναφέρει πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να δώσουν σχέδια και τρισδιάστατα σχέδια σε υπολογιστικά προγράμματα (CAD) όλων των βοηθητικών κυκλωμάτων που δεν ανήκουν στο κύκλωμα υψηλής τάσης.

Επίσης, αναφέρεται πως “η FIA έχει υποψίες πως ένας ή και περισσότεροι κατασκευαστές δεν ακολουθεί τους κανονισμούς στο κομμάτι της διαχείρισης ενέργειας” και πως “τα αιτήματα της αντιπροσωπείας της FIA είναι πολύ συγκεκριμένα ώστε να πρόκειται για μια τυπική εξέταση”.

“Οι συνθήκες δείχνουν παρόμοιες με το πώς η Ferrari κατάφερε πέρυσι να ξεγελάσει τη μέτρηση της ροής καυσίμου. Το σήμα του αισθητήρα λέγεται πως χειραγωγήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να εγχυθεί περισσότερο καύσιμο από αυτό που κατέγραφε η FIA με τις μετρητικές συσκευές της”.

Συνοπτικά, το δημοσίευμα στέκεται στο ότι υπάρχει υποψία ότι οι κανόνες παρακάμπτονται από “περισσότερη ισχύ που δίνεται στο σύστημα μέσω της MGU-K από το επιτρεπόμενο όριο των 163 hp”.

Πέρα από τις πληροφορίες που αναφέρεται ότι θα πρέπει να δοθούν εντός της εβδομάδας, το δημοσίευμα ισχυρίζεται ότι “εάν υπάρξουν αμφιβολίες, τότε θα διεξαχθούν επί τόπου έλεγχοι στα μονοθέσια”.

Συνοψίζοντας, η αναφορά τονίζει: “Η ξαφνική δυσπιστία εγείρει πολλά ερωτηματικά. Είτε η FIA ψαχουλεύει στα σκοτεινά ή ένας ή περισσότεροι κατασκευαστές κινητήρων εκμεταλλεύονται γκρίζες ζώνες”.

“Αυτό σημαίνει πως, μέχρι στιγμής, κανείς από τους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων δεν έχει παραπονεθεί πως θα πρέπει να αλλάξουν οι κανονισμοί στο μέσον της σεζόν. Φυσιολογικά, αυτό θα είχε προκαλέσει αντιδράσεις”.

“Ωστόσο, είναι επίσης πιθανό η FIA να χρησιμοποιεί την επιθεώρηση στο σύστημα ERS ώστε να δικαιολογήσει τις σχεδιασμένες αλλαγές στις χαρτογραφήσεις των κινητήρων της”.

Η τελευταία πρόταση του δημοσιεύματα αναφέρεται στην πιθανή απαγόρευση των “party mode” στις κατατακτήριες, τα οποία θεωρείται πως δίνουν επιπλέον ισχύ στις ομάδες, όπως η Mercedes, στην επίτευξη ταχύτερων γύρων.

Οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν ξοδέψει πολλά χρόνια για την εξέλιξη αυτών των βραχυπρόθεσμων βοηθημάτων, αν και η επιπλέον καταπόνηση στον κινητήρα και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου που συνοδεύει αυτές τις χαρτογραφήσεις σημαίνει πως δεν μπορούν να αξιοποιηθούν σε συνθήκες αγώνα.

Δημοσίευμα της περασμένης εβδομάδας ανέφερε πως η FIA έχει πληροφορήσει τις ομάδες πως θα απαγορεύσει τέτοιες ρυθμίσεις για τις κατατακτήριες από το 2021, με τους νέους κανονισμούς.