Ο Λιούις Χάμιλτον μίλησε εφ’ όλης της ύλης σε επιλεγμένα media στο πλαίσιο του GP Κατάρ. Aναφέρθηκε στον τρόπο οδήγησής του, για τις μάχες του με τον Μαξ Φερστάπεν και την αγωνιστική συμπεριφορά του Ολλανδού και τις αλλαγές της Mercedes.

Κατά το παρελθόν, η Mercedes είχε δημιουργήσει δύστροπα μονοθέσια, με αυτό το 2017 να χαρακτηρίζεται ως «ντίβα» από τον επικεφαλής της, Τότο Βολφ. Αποκάλυψε πως το φετινό μονοθέσιο, η W12 είναι ακόμα πιο δύσκολη στο στήσιμο και την οδήγηση.

Δύο αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς ο Φερστάπεν βρίσκεται επικεφαλής του πρωταθλήματος με διαφορά 8 βαθμών. Αλλά, με δύο επιβλητικές νίκες στη Βραζιλία και στο Κατάρ η ψυχολογία έχει περάσει στην πλευρά του Βρετανού και της Mercedes.

Όμως, η μονομαχία των δύο στην πίστα αναμένεται να φτάσει στην κορύφωσή της στα τελικά GP της Σαουδικής Αραβίας (5/12). Όπως και του Άμπου Ντάμπι (12/12), που θα κρίνει αν ο Χάμιλτον θα κατακτήσει το όγδοο πρωτάθλημα-ρεκόρ της καριέρας του, ή ο Φερστάπεν το πρώτο του.

Για την οδηγική του συμπεριφορά είπε:

«Μπορώ να πω πως είμαι πιο αφοσιωμένος από ποτέ στην οδήγηση. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος από το επίπεδο οδήγησής μου. Αλλά αυτό που έχω δει εγώ και η ομάδα μου είναι πως το μονοθέσιο είναι πολύ δύσκολο να το στήσεις και να το ρυθμίσεις. Δεν θυμάμαι ποια χρονιά ήταν που ο Τότο είχε πει το μονοθέσιό μας ντίβα, όμως το φετινό είναι μια «τεράστια ντίβα». Είναι όλο και πιο δύσκολο να φέρουμε το μονοθέσιο στο κατάλληλο παράθυρο λειτουργίας. Όταν δεν συμβαίνει αυτό, τότε περιορίζουμε τις δυνατότητές μας. Έτσι, δεν μπορώ να μεγιστοποιήσω τη δική μου απόδοση και είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρούμε το σωστό δρόμο. Στη Βραζιλία έφερα το μονοθέσιο ακριβώς εκεί που ήθελα. Αυτό έχει συμβεί ξανά μία ή δύο φορές φέτος», ήταν τα λόγια του Χάμιλτον.

Για τον Φερστάπεν τόνισε:

Μιλώντας για την οδηγική τακτική του Φερστάπεν, να φτάνει συχνά τα πράγματα στα όρια, συμπλήρωσε: «Πρέπει να είσαι σε διαρκή επιφυλακή. Πιο πολύ από κάθε άλλη φορά. Αντί να δίνεις σε κάποιον το προνόμιο της αμφιβολίας, πρέπει να προβλέπεις τι θα συμβεί. Πρέπει πάντα να είσαι έτοιμος να αποφύγεις μια σύγκρουση, με κάθε κόστος, ακόμα κι αν πρέπει να ανοιχτείς, διότι στο τέλος της ημέρας θέλεις να τερματίσεις, σωστά;

»Αν είσαι πεισματάρης, και ακλόνητος, θα έχεις ατύχημα. Οπότε, αυτό προσπάθησα να κάνω, να προσπαθήσω να αποφύγω της συγκρούσεις. Πιστεύω ότι υπήρξα πολύ αξιοπρεπής στα περισσότερα σενάρια. Δεν μπορείς πάντα να το πετυχαίνεις στην εντέλεια, αλλά από την άλλη ανταγωνίζεσαι οδηγούς που είναι επιθετικοί και σέβονται με διαφορετικό τρόπο.

“Ο Φερστάπεν δεν είναι ο μόνος οδηγός τον οποίο αντιμετώπισα με αυτό τον τρόπο. Έχω τρέξει απέναντι σε πολλούς, και ήταν διαφορετικοί στον τρόπο που συμπεριφέρονταν. Κι αυτό είναι ενδιαφέρον. Τώρα είμαι μεγαλύτερος, βλέπω λίγο βαθύτερα το χαρακτήρα τους, και λίγο από το υπόβαθρό τους. Το υπόβαθρό μας, ο τρόπος που μεγαλώσαμε, είναι ο λόγος για τον οποίο συμπεριφερόμαστε όπως συμπεριφερόμαστε, καλά ή άσχημα».

Μιλώντας συγκεκριμένα για τη σύγκρουση με τον Φερστάπεν στο Σίλβερστοουν:

Η σύγκρουση που κατέληξε στο σφοδρό ατύχημα του Φερστάπεν στη στροφή Copse, ο Λιούις είπε: «Στο Σίλβερστοουν ο μπροστινός τροχός μου, αν το δείτε, ήταν δίπλα στον δικό του μπροστινό τροχό, δεν ήταν πίσω του. Κι αν σε αυτό το σενάριο έκανα ότι εκείνος στη Βραζιλία, και ανοιγόμουν, και κρατούσα τη θέση μου, τι θα γινόταν εκεί; Θα κοίταζαν τους κανονισμούς;

»Δεν είμαι πολύ μεγάλος ή πολύ επιτυχημένος για να κάνω πίσω και να αφήσω μια μάχη για μια άλλη μέρα. Ξέρω ότι αυτός είναι καμιά φορά ο δρόμος που πρέπει να πάρεις. Πρέπει να είσαι ο εξυπνότερος από τους δύο. Καμιά φορά χάνεις βαθμούς με αυτό, αλλά δεν είμαι μόνος μου. Έχω 2.000 ανθρώπους πίσω μου, κι αν πάρω την εγωιστική απόφαση να στηλώσω τα πόδια μου και να κρατήσω τη θέση μου, και δεν τερματίσω, αυτό κοστίζει στην ομάδα μου πιθανά bonus στο τέλος της χρονιάς, για όλη τη σκληρή δουλειά τους. Είμαι συνειδητοποιημένος σε τέτοια θέματα».

Ο Χάμιλτον συνέχισε: «Κοιτάξτε, έχω αγωνιστεί με ανθρώπους που έχουν δείξει ένα πρόσωπο, αλλά στην ουσία αυτό είναι διαφορετικό. Είμαι 36, το κάνω αυτό πολύ καιρό, οπότε δεν είναι πρώτη φορά που αντιμετωπίζω έναν οδηγό που είναι καλός και κακός με διαφορετικούς τρόπους. Νομίζω ότι τώρα είμαι σε πολύ καλύτερο θέση να το αντιμετωπίσω αυτό. Ειδικά με τη δημοσιότητα και με τις πιέσεις αυτού του σπορ.

«Ξέρω ότι είναι σούπερ-γρήγορος, και θα γίνεται όλο και πιο δυνατός όσο ωριμάζει με το χρόνο. Είναι αναμφίβολο ότι θα το κάνει αυτό. Δείτε τον εαυτό μου όταν ήμουν 24-25. Τι λάθη έκανα τότε… Είχα την ταχύτητα, αλλά περνούσα από πολλές διαφορετικές εμπειρίες εκτός του αυτοκινήτου, με τη δημοσιότητα, την πίεση του πρωταθλητισμού. Δεν πιστεύω ότι έκανα και πολλά σωστά τότε, οπότε δεν κατηγορώ κανέναν για αυτό».

Για τη Mercedes W12 επισήμανε:

Επιπλέον ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αναφέρθηκε στις αλλαγές των φετινών κανονισμών και το πώς επηρέασαν τη Mercedes W12: «Γνωρίζαμε πως θα χάσουμε μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης και όταν μάθαμε τα ακριβή νούμερα άλλαξαν όλα τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου. Δουλεύαμε τόσα χρόνια να φέρουμε το μονοθέσιο σε ένα συγκεκριμένο παράθυρο λειτουργίας και ήταν εφιάλτης ώστε να κάνουμε όλες τις απαραίτητες αλλαγές. Έπρεπε να βρούμε τρόπους να λειτουργήσουμε με λιγότερη αεροδυναμική. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που το έκαναν πιο δύσκολο από ποτέ. Το φετινό είναι το δυσκολότερο μονοθέσιο να στήσουμε και έχω ξοδέψει πολλές ώρες στον προσομοιωτή. Αλλά και πάλι δεν μπορείς να έχεις ακριβή δεδομένα. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα δεδομένα που έχουμε και τις αποφάσεις που παίρνουμε», κατέληξε ο Χάμιλτον.